FAQ / Veel Gestelde Vragen

Mocht u een vraag hebben die niet in deze FAQ wordt beantwoord, dan helpen wij u uiteraard graag verder via ons contactformulier of ma-vr. van 9.00 tot 16.00 uur telefonisch op 06-50620600

Mocht u ons telefonisch niet kunnen bereiken, laat dan gewoon een bericht achter en wij bellen u zo snel mogelijk terug.

Mijn stuur heeft een verwarmd stuur. Waarom kunnen er geen wijzigingen worden aangebracht?

Bij verwarmde stuurwielen zouden we de verwarmingsdraden van de verwarming kapot maken omdat we groeven moeten frezen voor een andere verdeling van de stuurwielrand of een 12 uur ring. Zelfs bij het modelleren van duimsteunen of een plat vlak moeten we ze direct aan de kern bevestigen. Helaas is dit technisch niet mogelijk. Daarom kunnen wij in dit geval alleen het oude leer herstofferen zonder enige wijziging aan te brengen. Uiteraard kun je voor een ander materiaal kiezen, bijvoorbeeld gekleurd leer of Alcantara. Het stuur wordt automatisch iets dikker en de verwarming heeft een paar seconden langer nodig om op te warmen. Als u het zonder de verwarming wilt doen en liever een ombouw wilt, raden wij u aan een geschikt gebruikt stuur aan te schaffen.

Waarom zijn er geen vaste levertijden?

De levertijd is altijd afhankelijk van verschillende factoren:

  • huidige ordersituatie
  • Afwezigheid van personeel wegens ziekte of vakantie/feestdagen
  • Aankomst van uw stuur (vertraging met de post – wachttijd voor aanpassingen, die altijd aan het begin van de week plaatsvinden – droogtijden enz.)

In de regel bedraagt ​​de tijd tussen aankomst en retourzending 4-7 dagen voor eenvoudige hoezen en 10-14 dagen voor renovatiewerkzaamheden.

Waarom is gekleurd leer niet verkrijgbaar met verschillende oppervlaktestructuren/perforaties?

Onze leerleverancier biedt een breed scala aan kleuren. Als elk van deze kleuren ook in meerdere structuren verkrijgbaar zou zijn, zou dit de opslagcapaciteit aanzienlijk overschrijden. Geperforeerd gekleurd leer kan besteld worden, maar wij moeten altijd een halve huid (=2,5m) bestellen. Voor een stuur is dit niet rationeel, daarom bieden wij dit alleen aan als onze klanten dit materiaal volledig verwijderen, bijvoorbeeld om andere interieurdelen ermee te laten bekleden.

Hoe kan ik een bijpassende kleur leer voor mijn stuur bestellen?

Als uw stuur origineel bedekt was met gekleurd leer, kunnen we in de meeste gevallen een ongedragen gedeelte op het stuur zelf vinden en op basis hiervan het juiste leer selecteren. Wilt u echter een zwart stuurwiel in kleur bekleed of een 12-uursring in een gewenste kleur die afwijkt van de standaardkleuren, dan is het voor ons ideaal als u ons een monster stuurt. Dit kan een hoofdsteun zijn, een stuk plastic, een krantenknipsel of wat dan ook. Houd er rekening mee dat de leerkleurcodes van de voertuigfabrikanten voor ons meestal geen nut hebben, aangezien deze niet in de catalogus van onze leveranciers staan ​​vermeld. Indien nodig kunt u ook op de pagina https://www.hans-reinke-shop.de/?cat=c114_Autoleder-Autoleder.html uw kleurnaam opzoeken en ons het artikelnummer doorgeven. De weergave van de kleuren varieert echter afhankelijk van de monitorinstelling.

Kan mijn exploitatievergunning vervallen als ik het stuur verander?

De wetgever schrijft het volgende:

STVZO § 38 Lenkeinrichtung

(2) De exploitatievergunning van het voertuig blijft geldig totdat deze definitief buiten gebruik wordt gesteld, tenzij deze uitdrukkelijk wordt ingetrokken. Deze vervalt als er wijzigingen worden aangebracht

  1. het in de exploitatievergunning goedgekeurde type voertuig wordt gewijzigd,
  2. er is een gevaar voor de weggebruiker te verwachten of
  3. het uitlaat- of geluidsgedrag verslechtert.

Volgens diverse deskundigenadviezen is registratie niet absoluut noodzakelijk zolang er geen verslechtering van de bruikbaarheid en geen gevaar voor anderen, bijvoorbeeld door uitglijden, te verwachten is.

Waarom bekleden we geen sturen met airbags?

Er wordt nog meer over gesproken: de energie die wordt gebruikt om airbags op de explosieven uit te zenden en wordt als volgt geverifieerd. Aan de andere rand bevindt zich een veiligheidsrelevant onderdeel met feitelijk, vóór bepaalde breekpunten. Bij lange tijd zijn milliseconden van cruciaal belang en kan het een verwijzing zijn naar de actieve ring, waarvan de actieve ring niet op de gebruikelijke manier wordt geregistreerd.

Waarom is de afplatting van een stuur soms breder en soms smaller?

Bij het afvlakken wordt het onderste deel van de spaakring opnieuw vormgegeven. Hiervoor moet een deel van de rubberen pad worden afgeschuurd. Wij slijpen nooit verder dan de metalen kern van de stuurwielrand; deze is op geen enkele wijze gemanipuleerd (geslepen, gefreesd, gebogen of gelast) om de veiligheid te garanderen. Omdat de metalen kern afhankelijk van het voertuig soms dunner en soms sterker is, loopt de horizontale afvlakking er precies langs en moet de breedte dienovereenkomstig worden aangepast. Bij stuurwielen met spaakafdekkingen die in de velg uitsteken, is het platdrukken ervan doorgaans moeilijk of zelfs onmogelijk.

Wat kan gerepareerd worden en wat niet?

In sommige gevallen kan de stuurwielrandomhulling om zijn as gedraaid worden, omdat deze door de jaren heen los is geraakt. Meestal te vinden in het bovenste gedeelte, maar af en toe heeft dit ook invloed op het hele stuur. Door een speciaal proces kunnen wij dit verbeteren door de jas in de lengte door te snijden, de roest van de metalen kern te verwijderen en de jas opnieuw te bevestigen met autoruitenlijm. De krans wordt vervolgens omwikkeld met ducttape en enkele dagen laten drogen. Vervolgens wordt de ducttape verwijderd en kan het stuur worden afgedekt. Let op: Gebruik geen geweld om te testen of het product standhoudt na ontvangst. Ook kan de raamlijm weer scheuren. Als je echter de mogelijkheid hebt, kun je altijd beter op zoek gaan naar een goedkoop gebruikt stuur dat in goede en stevige staat verkeert.

Stuurvelgen die beschadigd zijn door bijvoorbeeld een hondenbeet, kunnen wij niet repareren. Met plakband omwikkelde stuurwielen kunnen op deze manier ook niet worden afgedekt, omdat dit door het leer heen zichtbaar zou zijn. Ook ontbreekt het ons aan de capaciteit om stuurwielen zonder hoes te herbouwen. In deze gevallen zou je een buis met een geschikte binnendiameter moeten lijmen en de overgangen naar de spaken perfect moeten modelleren. Als u dit voorbereidende werk zelf kunt doen, is achteraf leren mogelijk. Voor zichtbare overgangspunten in het leer kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Waarom kan ik de combinatie van kruissteek en vulling niet tegelijkertijd selecteren?

Het leer wordt doorboord met behulp van een complex kruissteekproces (vaak te vinden op oude Porsche-modellen). Dit zou ook de vulling doorboren. Naarmate de vulling in de loop der jaren hard wordt, kan deze afbrokkelen en ertoe leiden dat het stuur niet langer een glad oppervlak heeft. Bij onze klassieke honingraatnaad worden de twee externe draden op het oppervlak van het leer met een derde draad aan elkaar vastgemaakt, zodat de bekleding niet kan beschadigen.

Waarom kan opvulling anders zijn?

We gebruiken een 2 mm dikke rubberen pad van Duitse makelij met een gemiddelde hardheid. Afhankelijk van het feit of uw stuur in de fabriek al dan niet bekleed is, zal het stuur hetzelfde of dikker zijn nadat het leer is bedekt. Je kunt het voelen aan het feit of je leer lichtjes meegeeft onder druk of niet. Indien deze al gevoerd is, wordt deze automatisch verwijderd als het oude leer verwijderd wordt. Sommige van onze klanten vragen daarom om dubbele vulling. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat het stuur nogal oncomfortabel is om te hanteren, omdat het erg zacht aanvoelt en wij raden dit af. In dit geval is het beter om het oude leer op het stuur te laten zitten en af ​​te dekken. Voorwaarde hiervoor is dat de ondergrond nog goed is en het oude leer stevig op zijn plaats zit. Er mogen geen verdere wijzigingen worden gepland.

Ook moet worden opgemerkt dat de bekleding zorgt voor schone overgangen naar de spaken, de carrosserie en andere stuurwielcomponenten. Ook het claxonschot moet vrij kunnen bewegen.

Kan mijn kunststof stuur ook opnieuw worden bekleed?

Ook leveren wij kunststof stuurwielen, in bijna alle gevallen zodat het leer gelijk ligt met de spaken. Hiervoor frezen we het plastic op de plekken dienovereenkomstig en na het bedekken met leer is niet meer zichtbaar dat het eigenlijk een plastic stuur was. Bekleding is hier niet nodig, omdat het leer al volumineus is en de krans dikker wordt.